Mika-Keski-Korpi

Kuljettaja

Kilpailunumero: 46
Syntymävuosi: 1992
Asuinpaikka: Ylivieska

Ajautuminen Moottoreiden pariin alkoi velipojan kelkkaharrastuksen kautta ja nuoruudessani tulikin kierrettyä kelkkakiihdytys kisoja pitkin pohjoismaita. Nuoruudesta asti olen aina ollut kiinostunut tekniikasta ja perehtynyt siihen, että miten mikäkin asia toimii. Tästä onkin saanut kuulla hienoja juttuja kun pikkupoikana tuli purettua esim kaikki kynät ja lopun viimein kotona ei ollut ainuttakaan ehjää kynää. Autojen pariin ajautuminen meni sitä kohtuu normaalia reittiä eli ensin mopot, sitten rossipyörät ja kelkat kunnes alko autojen värkkäys. ensin tuunattiin ja sitten viritettiin kunnes alko tehot olemaan sitä luokkaa ettei ne enään tieliikenteeseen ollu mitenkään järkeviä niin täytyi keksiä ratkaisu missä lajissa ei ole teho/rakennus rajoituksia ja pääsisi hyödyntämään niitä tehoja.

Drifting harrastuksen pariin ajauduin sen jälkeen ku tuli youtubesta katottua Bsr drifting pätkiä ja yhdessä vaihtokaupassa sitten pihaan tuli bemarin e30 hydraulisellä käkkärillä ja autolle ollu senkummempaa tarkotusta niin päätettiin purkaa auto osiin ja tehdä siittä kilpa-auto driftinkiin. Alkuunsa oli hieman ongelmia siinä kun lajin sääntöpuolesta ei ollut niin paljon tietoa eikä tuttuja joilta kysellä neuvoja mutta päättäväisenä ja paljon intternettiä luettuna alkoi löytymään säännöt ja rajoitukset, että miten se auto pitää rakentaa jotta se on laillinen driftingissä. Tämä kyseinen auto on siis sama e30 bemari mikä minulta löytyy vieläkin ja ajoin sillä kaudet 2016-2018. Tietenkin auto koki joka talvi täydelliset muutokset ja parannettiin auto sitä mukaan mitä budjettia/tietoa oli. 4kk tallissa vietettiin aikaa ja auto tuli rakennettua valmiiksi Pro-street luokkaan.

Tiimin jäsen ilman kuvaa

Panu Sorvoja

”Pää”mekaanikko

Syntymävuosi: 1992
Asuinpaikka: Kalajoki

Aikojen alusta oon tykänny ruuvata ja viritellä kaikenlaista, mutta mitään sen suurempia menestystarinoita ei ole syntynyt. Junnuna tuli käytyä paljon kiihdytyskisoissa kuuntelemassa turboautoja ja nykyäänkin aina kun ehtii, ahtopaine kun on aina ollut lähellä sydäntä. Riftinkiä oon seurannu sivusilmällä 2012 vuodesta lähtien ja kipinä tähän hommaan iski vasta kun varikolle pääsi ite touhuaan.

Mikan kanssa ollaan tunnettu yläasteelta asti ja sen jälkeen enempi ja vähempi oltu tekemisissä. 2017 Mika pyysi sitten tiimiin mukaan mekaanikoksi ja siitä asti oltu ehkä liikaakin tekemisissä. Loput tiimiläiset tulivat tutuiksi vasta tämän rifting touhun kautta.

Enemmän oma mielenkiinto ja osaaminen on kilpurin tekniikassa kuin korin koristeissa, joten oma käden jälki löytyykin varmaan sieltä. Toki porukassahan tässä touhutaan.

Matti Haikola

Mekaanikko

Syntymävuosi: 1994
Asuinpaikka: Ylivieska

Lyhykäisyydessään omasta taustasta sen verran, että 9-vuotta tais olla ikää, kun sain ensimmäisen rossimopedin käskytettäväksi. No se värkkäilyhän siinä tietysti alkoi myös kiinnostaa ja 26-vuoden ikään mennessä on monenlaista menopeliä mahtunutki matkaan.

Mikaan tutustuin joskus vuonna 2012-2013? Omien autojen lisäksi Mikalla on ollu aina monenlaista mielenkiintosta ja vähemmän mielenkiintosta projektiautoa, joita on tullu kaverina värkkäiltyä ja oppia on tullu paljo siinä itellekki!

Tiimissä oon ollu mukana alusta asti, tai no ennen ku sitä oikeestaan edes oli.  Lähettiin hakeen ekaa familycar (e30 farkku) bmwtä jostain päin suomea, jossa oli valmiina  hytikkakäsijarru ja siitähän se lähti. Kautena 2019 pidin välivuoden, koska omia hommia oli riittävästi rajalliseen aikaan nähden. Anoin kirjallista lupaa Mikalta pitää sapattivuoden, jota se ei ikinä myöntäny, mutta pidin silti. Eli aikaa ja jaksamista ei tahtonut riittää omasta mielestä niin paljon, kun tämä harrastus olisi vaatinut.

Nyt on päässy taas nauttimaan monista hassunhauskoista ja joskus jopa hulvattomista värkkäysilloista, kisareissuista ja monesta muusta keskikorpimotorsportin toiminnasta!

Tämän haluatte ihan 100 varmasti vielä tietää, nii mun Instagram on: @maasha0! 😀

Teijo Korte

Mekaanikko

Syntymävuosi: 1987
Asuinpaikka: Ylivieska

Minun ajautuminen moottoriurheilun pariin alkoi niinkö monella muullakin kun sain ensimmäisen mopon noin 10vuotiaana josta sitten jääräta autoihin ja moottori-kelkkaan. Ja kun laitteet eivät olleet uusia ja virittäminen oli suotavaa jos ei jopa pakollista siihen aikaan niin pian siinä alkoi moottoreiden sielunelämä tuleen tutuksi. Hypätään nyt kuitenkin vuoteen 2015 Huhtikuu kun Mika oli käynyt ostamassa Saksalipunväreissä oleva e30 korimallin bmw joka päätettiin sitten maalata valkoiseksi. M10 tekniikkaa piristettiin ahtimella ja osilla mitä sattui Mikan nurkista löytyyn ja halvalla saamaan. Tavoitteena meillä oli saman vuoden Bimmerpartyt johon just kerittiin vaikkei auto ollut missään säädöissä niin päätimme tehdä moottorin säädöt paikanpäällä ja kysellä kokenneimmilta ”virittäjiltä” neuvoa.

Tästä muutama kuukausi eteenpäin ja Mika osti e30 farmarimallin bmw:n joka ruvettiin sitte rakentaan driftinki käyttöön ja sinnehän se saatiin ja hyvin pärjättiin pro-street luokassa.

Jossain kohtaan minulla kuitenkin työkuviot muuttui ja muutin Rukalle joten tämä harrastus jäi vähän sivuun. Vuonna 2018 syksyllä muutin takaisin Ylivieskaan ja aloin Keskikorpi Motorsportin tiimiä jeesaan parhaani mukaan siitä sitten siirryin tiimin yhdeksi mekaanikoksi.

Teijo Korte